Dag 5 - Det skulle ju va' dans, dans, dans!

Tjenixen!

I dag har vinden tagit tag om Åsa och vi ser molnen sakta röra sig bort från västkusten. Dagen inleddes med att vi tog sovmorgon för att sedan fira Kent som fyllde år! Därefter drog vi ner för att krabba nere vid hamnen. Det var dags för Björnarna, Örnarna, Älgarna och Lodjuren att mötas i ännu en hård batalj! Älgarna kom segrandes ut ur kampen med sina otroliga 38 uppfiskade krabbor.

Väl hemma på gården bjöds det på köttgryta och potatis, vi gläds också åt att vår kock (Linda) har återvänt från sin ledighet. Efter maten hade vi fri lek hela eftermiddagen, det blev en hel del fotboll, pärlande och sällskapsspel.

ÄNTLIGEN var kvällen kommen och vi skulle nu förbereda oss för kvällens evenemang! Nere i källaren stod högtalarna redo, ljuset var dovt och stämningen hög. Det kom ett gäng pirater som besökte barnen och vi dansade hela kvällen lång. Dansen avnjöts tillsammans med godis och läsk som inhandlats dagen innan. Vi dansade tryckare, körde dansstopp och hade det årliga mästerskapet i limbo – Grattis Linn och Jocke!!

Tack för i dag
/Ledarna 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad mysigt dem verkar ha:)

2015-06-25 @ 22:45:43
Postat av: Angelica collin

Hej Sebastian å Lucas,
Det är så kul att se allt roligt ni hittar på. Jag är så nyfiken på vad ni har för er om dagarna så jag kan inte gå och lägga mig förens jag kollat på bloggen.
Nu är jag, pappa och Bella i Vadstena med husvagnen. Lillasyster behöver också få göra något roligt. Hon får 2 nätter i husvagnen sen åker vi hem.
Puss å kram från mamma och pappa

2015-06-25 @ 22:47:17
Postat av: Anonym

Hej Amanda, det är härligt bilder!!.
LILLASYSTER ropar dig varje dag.
Och vi är saknar dig så mycket.
Kram å puss från mamma och pappa.

2015-06-26 @ 15:49:13
Postat av: Anonym

Hej Amanda, det är härligt bilder!.
Lillasyster ropar dig varje dag och vi är saknar dig så mycket.
Kram å puss från mamma och pappa.

2015-06-26 @ 15:52:28
Postat av: Anonym

Tjena Emil hoppas du har lika kul som jag hade när jag var på kollo.gäddor väntar på dig älskar dig pappa/ mojje

2015-06-26 @ 19:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0